Organisatie

Visie

Ieder mens is uniek, met mogelijkheden en talenten.

De Huiskamer van Westerbork is een kleinschalige en huiselijke dagbesteding waar mensen met een beperking of ondersteuningsbehoefte zich welkom, gezien en gewaardeerd voelen, waar hun talenten worden benut en zij kunnen bijdragen aan de dagelijkse activiteiten.                                                                      Wij werken vanuit betrokkenheid, respect en vertrouwen, met oog voor welzijn, ontwikkeling en plezier.                                                                                                    In een warme en veilige omgeving bieden wij begeleiding op maat, met aandacht voor persoonlijke ontwikkeling, sociale interactie en een zinvolle dag-invulling.                                                           

Door middel van werkzaamheden in ons theehuis en winkeltje stimuleren wij zelfstandigheid, zelfvertrouwen en maatschappelijke betrokkenheid.

 

Missie

Dagbesteding De Huiskamer van Westerbork gelooft in de kracht van een kleinschalige, warme omgeving waar mensen zichzelf mogen zijn en op hun eigen manier kunnen deelnemen aan het dagelijkse leven.

Wij zien dagbesteding niet alleen als bezigheid, maar als middel om verbinding, eigenwaarde en levensvreugde te bevorderen.

Onze visie is dat iedereen, ongeacht beperking, achtergrond of leeftijd recht heeft op een plek waar persoonlijke aandacht centraal staat, waar ruimte is voor ontwikkeling en waar zingeving ontstaat door betekenisvolle activiteiten en sociale contacten.

Wij streven ernaar er naar om met professionele betrokkenheid, creativiteit en samenwerking een veilige omgeving te bieden, waarin iedereen zich verbonden, gewaardeerd en gelijkwaardig voelt.

 

Heb je een klacht?

Het kan gebeuren dat je een klacht hebt over "De Huiskamer van Westerbork". Een klacht is dat je aangeeft dat je ontevreden bent over hoe je behandeld wordt door "De Huiskamer van Westerbork" in het algemeen, of door bijvoorbeeld een medewerker van "De Huiskamer van Westerbork".

 

Wat te doen bij een klacht

We vinden het fijn als je eerst naar ons  toe komt met je klacht zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Je mag ook iemand mee nemen, bijvoorbeeld je ouders of je begeleider.

Als je echt niet met ons in gesprek wilt, dan mag je contact opnemen met de vertrouwenspersoon van "De huiskamer van Westerbork".

Onze vertrouwenspersoon is Gecertificeerd vertrouwenspersoon LVV (Landelijke Vereniging van Vertrouwenspersonen) en is bereikbaar via vertrouwenspersoon@erisietsmisgegaan.nl.

 

Of je neemt contact op met onze externe, onafhankelijke klachtencommissie (www.erisietsmisgegaan.nl).                                                                                       

Na het invullen van het online formulier nemen zij telefonisch contact op om jouw melding te bespreken.

De externe klachtencommissie gaat de klacht dan onderzoeken. Je wordt gebeld om meer informatie te vragen aan jou en aan "De Huiskamer van Westerbork".  

De commissie zal binnen 6 weken jouw klacht afhandelen en aangeven of je klacht terecht is en welke dingen "De Huiskamer van Westerbork" en jij zouden kunnen verbeteren.